DIGITAAL VERSNELLEN
Terwijl in het begin van deze eeuw pen en papier nog de boventoon voerden heeft digitale technologie inmiddels iedere sector veranderd.
Om ook in de toekomst een rol te kunnen blijven spelen digitaliseren KMO's hun bedrijfsprocessen en professionaliseren zij hun e-commerce activiteiten. Digitale transformatie staat bovenaan de agenda van vrijwel iedere onderneming.
EMAKERS helpt u om met behulp van nieuwe technologieën en werkwijzen meer resultaat te behalen uit uw verkoop- en service activiteiten. Nadat wij samen met u duidelijke commerciële ambities hebben opgesteld, nemen we graag de eindverantwoordelijkheid op om deze van A tot Z te realiseren.
WIJ DELEN ONZE EXPERTISE
Wij verwelkomen u graag als abonnee op onze maandelijkse nieuwsbrief waarin we praktische inzichten met u delen. U kunt uzelf ieder moment weer afmelden.
LIGHTS, CAMERA, ACTION!
Bij EMAKERS worden we regelmatig uitgenodigd om onze kennis, ervaring en inzichten te delen. Vind hieronder onze laatste bijdragen, tips & tricks, belangrijke servicemededelingen en openbare presentaties en abonneer uzelf op onze nieuwsbrief of volg ons op social media om bij te blijven.
Een ruimere selectie van onze presentaties is aanvullend gepubliceerd op onze pagina met presentaties. In 2019 plannen we een reeks originele en ongesneden videointerviews te houden met experts en technologieleveranciers.

HOE KAN DE ZELFSTANDIGE HANDEL ZIJN E-COMMERCE ACTIVITEITEN VERZILVEREN?
Jaarlijks onderzoekt Unizo in aanloop naar de e-commerce Xpo te Kortrijk de stand van zaken in het Belgische e-commerce landschap. Het jongste rapport toont dat maar liefst 92% van de zelfstandige handelaars online aanwezig is, waarvan bijna de helft (46%) ook online verkoopt. “Belgische e-commerce loopt achter”, wordt vaak beweerd. Hoe kan de inspanning van deze handelaars dan verzilverd worden?

DE OPENINGSZIN VAN 2018: “OOK WIJ RESPECTEREN UW PRIVACY”
Het kan u niet ontgaan zijn: vanaf vrijdag 25 mei dient u de Europese General Data Protection Regulation (GDPR) na te leven. Nimmer werden er zoveel e-mails verstuurd om uw toestemming te vragen om in de toekomst te mogen blijven doormailen. Terwijl op 18 mei de boodschap nog ‘mogen wij uw toestemming’ was, werd dat richting 25 mei: ‘wenst u geen e-mail meer te ontvangen, schrijf u dan uit met behulp van onderstaande knop’. Tot zover active consent. Ook veranderden veel bedrijven 5 voor 12 nog hun algemene voorwaarden of privacybeleid.

ADOBE KOOPT MAGENTO: GOED, OF NIET?
Adobe kondigde op 21 mei aan dat het e-commerce platform Magento voor 1,68 miljard dollar heeft overgenomen. Het is de bedoeling van Adobe om Magento’s Commerce Cloud toe te voegen aan Adobe’s Experience Cloud, waardoor een geïntegreerd platform voor zowel B2B als B2C gebruik ontstaat.

INS ZEGT DAT HET DE WEKELIJKSE BOODSCHAPPEN ZAL VERANDEREN – IS DAT OOK ZO?
Hoewel sommige consumer packaged goods (CPG) fabrikanten misschien nog twijfelen, onderzoeken alle vooruitstrevende B2C fabrikanten vandaag de dag minstens hoe zij een solide merk kunnen bouwen en behouden in een digitaal tijdperk en een lange termijn direct-to-consumer (DTC) strategie kunnen ontwikkelen. High-end winkelstraten zijn, als gevolg daarvan, in toenemende mate bewoond door zogenaamde flagship stores van uw meest favoriete merken. En ook online hebben de meeste merken hun eerste flirt met e-commerce gehad.